Onze missie is om Nederland op een duurzame manier te verwarmen. Daarbij streven we naar een optimale klantbeleving en een gezond financieel rendement van onze warmtesystemen.
1 |
We plannen een gesprek met u in om de huidige situatie en uw verduurzamingsdoelen te begrijpen. |
2 |
De mogelijkheden van alternatieve verwarmingsmogelijkheden worden voor u in kaart gebracht. |
3 |
Onze installatiepartners verzorgen de technische realisatie. Desgewenst kunnen wij ook de financiering voor u regelen. |
Heat Company is missiegedreven en staat onafhankelijk in de markt. Wij leveren ondersteuning bij de exploitatie van uw vastgoed en bieden zekerheid in beheer- en energiekosten. Als ACM-gecertificeerde warmteleverancier nemen we de volledige levering van warmte uit handen met behulp van een transparante calculatiemethodiek, zodat vastgoedeigenaren en huurders/kopers inzicht krijgen in toekomstige energielasten.
Daarnaast financieren wij de duurzaamheidsmaatregelen intern via de calculatiemethodiek, maar ook met externe partners voor grote verduurzamingsoplossingen én ontzorgen wij u volledig door op te treden als ESCo (energy service company).
Heat Company versnelt de energietransitie en ondersteunt vastgoedeigenaren bij hun verduurzamingsvraagstukken voor bestaande en nieuwe gebouwen. We werken daarbij nauw samen met een gerenommeerde partij voor zowel technisch en financieel beheer als onderhoud en energiebeheer, waardoor er een scherpe realisatie plaatsvindt op rendement.
Van energie-inkoop, financiële en administratieve verwerking (inclusief facturering en jaarafrekening) tot exploitatiemanagement van collectieve ketelhuizen, monitoring, service en onderhoud: Heat Company neemt alle werkzaamheden en verantwoordelijkheden uit handen.
Heat Company is de warmteleverancier van duurzame warmte en koude aan consumenten en bedrijven in heel Nederland. Dit doen wij door het ontwikkelen, financieren en beheren van warmtenetten. De warmte komt altijd uit de directe omgeving, doordat Heat Company lokale producenten van duurzame warmte koppelt aan woningen en kantoren die de warmte afnemen. Daarmee maken we wooncomplexen, woonwijken, maar ook bedrijventerreinen aardgasvrij en leveren een belangrijke bijdrage aan het verduurzamen van Nederland.
Na het overnemen van een warmtenet zal Heat Company eigenaar zijn van de voorziening. Wij sluiten de betreffende bron over op onze naam en zijn vanaf dat moment uw warmteleverancier. Aangezien er strikte voorschriften gelden voor de levering van warmte en koeling, heeft Heat Company de nodige leveringsvoorwaarden opgesteld, die allemaal voldoen aan de voorschriften van de wet- en regelgeving. Bij overname van een energie-exploitatie zal Heat Company afzonderlijke leveringsovereenkomsten afsluiten met elke huurder/bewoner om de kwaliteit van de levering te waarborgen en afspraken vast te stellen.
Inlezen en vaststellen KPI's
Heat Company start haar technisch beheer (in combinatie met haar gespecialiseerde partner istaDES) met het inlezen in de technische en financiële processen en het beoordelen van de huidige energieprestaties. Van belang is om vast te leggen welke energieprestaties van het systeem verwacht worden en onder welke voorwaarden preventief onderhoud plaatsvindt.
Monitoren KPI's en rendementsbewaking
Niet alleen het vaststellen van deze KPI's is van belang, het gaat er juist om deze prestatie-indicatoren te registreren en te monitoren. Dit doet onze partner istaDES door alle meetpunten binnen de gestelde kaders via de monitoringtool van ista, ReduQ, inzichtelijk en interpretabel te maken.
Opstellen MJOB met onderhoudspartij
Heat Company verzorgt in samenwerking met istaDES én middels de juiste SLA’s met de onderhoudspartij(en) een meerjarenonderhoudsbegroting op, waarmee inzicht verkregen wordt in de kosten op lange termijn.
Aansturing installateur
In overleg met zowel de opdrachtgever als de installateur worden Key Performance Indicators (KPI's) en Service Level Agreements (SLA's) vastgesteld. Elk kwartaal is er overleg met de opdrachtgever om de voortgang te bespreken. Hierbij wordt geëvalueerd of het huidige onderhoudscontract voldoet aan de wensen van de opdrachtgever en huurders en hoe de uitvoering verloopt. Indien nodig wordt er een plan van aanpak opgesteld om te zorgen dat de afgesproken KPI's worden behaald en wordt er overleg gevoerd met de onderhoudspartij.
Met de dienst Debicasso neemt Heat Company, in samenwerking met ista Nederland, ook de cash management activiteiten van u over. Ista Nederland is al meer dan 65 jaar actief in de Nederlandse markt en dé partner van Heat Company voor meetinfrastructuur in woningen en individuele afrekening van energiestromen binnen warmtenetten. Dit betekent dat u zich geen zorgen meer hoeft te maken over het incasseren van voorschotbedragen bij bewoners, het betalen van nutsbedrijven en het opstellen van eindafrekeningen. Wij verzorgen het gehele traject van afrekening van water- en energiekosten met onze dienst Debicasso, waarbij u via een online omgeving volledig inzicht heeft in alle activiteiten en afrekeningen.
Wij ontzorgen onze klanten door bewoners goed te informeren en hun vragen adequaat te beantwoorden. Dit is onderdeel van de dienstverlening van onze partner ista, die namens Heat Company alle bewonersgerelateerde zaken omtrent energie afhandelt.
Een uniek telefoonnummer voor uw bewoners
Heat Company vereenvoudigt processen. Ista Nederland ondersteunt dit door het beschikbaar stellen van een uniek telefoonnummer met keuzemenu voor bewoners, waarbij zij 24/7 terecht kunnen voor storingen en technische vragen. Bewoners worden direct verbonden met de onderhoudspartij en lopende samenwerkingen worden gerespecteerd. Ook voor vragen over energieverbruik, afrekening, voorschotbedragen en monitoring kunnen bewoners dit nummer bellen. Een medewerker van ista Nederland beantwoordt de vragen en registreert alle inkomende verzoeken voor een kwartaalrapportage. Indien nodig, kunnen er acties aan verbonden worden in overleg met u. Hoe wij de dienstverlening verder voor u inrichten, stemmen wij graag met u af.
Wij staan voor u en uw bewoners klaar voor:
- Technische vragen
- Vragen over tarieven
- Algemene vragen
- Overige klantcommunicatie
Monitoring richt zich op het verbeteren van de energetische prestaties van uw energie-installatie. Dit doen wij via ReduQ.
Efficiëntie en kostenbesparing zijn belangrijke aspecten bij het leveren van warmte aan uw bewoners en het voldoen aan de warmtevraag in uw complexen. Door uw installatie goed waterzijdig in te regelen, kunnen deze kosten tot wel 20% worden verlaagd.
Het is daarom niet alleen van belang de warmte individueel te meten en te monitoren, maar ook om precies te weten wat er in uw ketelhuis en/of duurzame energie-installatie gebeurt. ReduQ biedt u alle benodigde informatie om uw warmteaanbod optimaal af te stemmen op de warmtevraag, zodat u aanzienlijk kunt besparen op energiekosten. Dit realiseren we door nauwkeurig alle energiestromen te meten en te monitoren, waardoor u een volledig inzicht krijgt in het functioneren van uw installatie. Met dit inzicht kunt u het energieverbruik beter beheersen en energiebesparende maatregelen treffen, of zelfs stappen zetten om uw installatie te verduurzamen.
Monitoring en optimalisatie
ReduQ meet alle energiestromen in uw energie-installatie, wat resulteert in een grote hoeveelheid meetdata die gebruikt kan worden om uw gebouw optimaal te laten presteren. De gegevens worden geanalyseerd en geëvalueerd om gerichte aanpassingen mogelijk te maken en om een optimaal comfort te bereiken met een minimaal energieverbruik. Het ReduQ-platform biedt inzicht in alle relevante gegevens van uw energie-installatie, waardoor prestatieverbetering, optimalisaties en besparingen gerealiseerd kunnen worden en de levensduur van de installatie verlengd kan worden. Wij begeleiden u bij de realisatie van deze verbeteringen, zodat de beoogde prestatieverbeteringen ook daadwerkelijk behaald worden.
ReduQ biedt een webomgeving met heldere grafieken, waarin geavanceerde analyses van uw installatie worden weergegeven. Deze analyses worden ieder half uur bijgewerkt en u ontvangt regelmatige rapportages over de prestaties van uw installatie.
Wilt u meer weten over wat we voor u kunnen betekenen? In een persoonlijk gesprek leggen wij graag de mogelijkheden van onze dienstverlening uit. Neem contact met ons op via onderstaande gegevens of vul het contactformulier in. Wij komen uiterlijk binnen 48 uur bij u terug.
Contact:
088 - 32 22 303
info@heatcompany.nl
Adres:
K.P. van der Mandelelaan 110
3062 MB Rotterdam
Contactformulier